Pemain berusia 20 tahun, Gavi, teruja untuk kembali beraksi bersama Barcelona selepas mengalami kecederaan lutut serius ketika beraksi untuk Sepanyol menentang Georgia dalam perlawanan Kelayakan EURO, tahun lalu.

Selepas terlepas beberapa musim, dia kembali beraksi buat pertama kali selepas kecederaan sebagai pemain gantian ketika Barcelona kenduri gol menewaskan Sevilla 5-1, dengan dia turut menerima tepukan gemuruh daripada penonton di Stadium Olimpik Lluis Companys.

Barcelona kini menduduki puncak LaLiga dengan 27 mata, tiga mata di hadapan Real Madrid yang berada di tempat kedua dan tujuh mata di hadapan Atletico Madrid di tempat ketiga.





Mereka akan menjadi tuan rumah berdepan Bayern Munich dalam aksi Liga Juara-Juara UEFA (UCL) pada Rabu sebelum menghadapi persaingan El Clasico menentang Madrid, minggu depan.




"Saya sangat gembira dapat kembali bersama pasukan. Saya telah bermimpi tentang saat ini selama berbulan-bulan dan saya berterima kasih kepada semua orang kerana mereka telah memudahkan segala-galanya bagi saya," katanya