RANGERS 0 UNION SAINT-GILLOISE 2

Pengurus Rangers, Giovanni van Bronckhorst, berkata pemainnya bernasib baik kerana hanya tewas 0-2 kepada Union Saint-Gilloise dalam perlawanan pertama pusingan kelayakan ketiga, Liga Juara-Juara (UCL).


Naib juara Liga Europa musim lalu tersebut memulakan perlawanan di Belgium itu, awal pagi tadi, dengan garang tetapi tuan rumah menyusun semula permainan dalam perlawanan UCL pertama membabitkan kelab itu dan sentuhan penyudah ketua pasukan, Teddy Teuma, dalam separuh masa pertama selain sepakan penalti kontroversi Dante Vanzeir pada minit ke-76 untuk memberikan mereka kelebihan dua gol.

Van Bronckhorst tidak berpuas hati dengan prestasi dan keputusan yang diraih kelab Scotland itu berikutan meletakkan Rangers di laluan berliku menjelang pertemuan kedua di Ibrox, minggu depan.




Bekas pemain antarabangsa Belanda itu memberitahu Premier Sports: "Prestasi hari ini adalah di bawah paras sebenar.

"Pihak lawan hanya bertahan jadi itu bermakna mereka takut. Tetapi akhirnya, kami tidak melakukan apa-apa dengan penguasaan bola kami dan mengatur gerakan.

"Perlahan-lahan, mereka menjadi lebih mantap, kami tidak bertindak balas dengan baik selepas itu. Kami tidak mendapat rentak dalam perlawanan ini."