Pengendali Liverpool, Jurgen Klopp, menegaskan dia tidak melihat apa-apa yang salah dengan kemenangan kontroversi Darwin Nunez pada masa kecederaan di Nottingham Forest.

Nunez menandakan kepulangannya daripada kecederaan dengan menanduk masuk gol pada minit kesembilan masa tambahan untuk memastikan kemenangan 1-0, yang melonjakkan pasukannya di hadapan empat mata di puncak Liga Perdana Inggeris.

Tetapi percubaan terakhir pemain antarabangsa Uruguay itu menyebabkan pemain, kakitangan dan peminat Forest berang pada wisel penamat selepas pengadil Paul Tierney menghentikan permainan sebelum menghadirkan kepada kemenangan Liverpool susulan kecederaan kepala yang jelas dialami Ibrahima Konate.

Tierney meniup wisel ketika Forest menguasai bola dan susulan Konate pulih untuk meneruskan permainan, pengadil itu menjatuhkan bola kepada penjaga gol pelawat, Caoimhin Kelleher, yang kemudian memulakan gerakan yang membawa kepada kemenangan dramatik pasukannya.

Klopp berkata, “Ia berlaku sama pada separuh masa pertama, bukan?

“Saya menerima ia akan berlaku seperti itu kerana ia berlaku pada separuh masa pertama. Jika ia tidak berlaku pada separuh masa pertama, saya akan bertanya soalan itu juga.

"Saya akan menganggap itu peraturan, saya tidak tahu. Tetapi kerana ia berlaku dua kali dan dikendalikan dengan cara yang sama, saya tidak benar-benar melihat alasan mereka untuk berbincang."

“Saya faham 100 peratus apa yang dialami Nottingham, sudah tentu, mereka berjuang untuk segala-galanya.”