Penyerang Atletico Madrid, Antoine Griezmann berkata dia telah melakukan segala yang dia mampu untuk kekal di kelab itu, selepas membuat perjanjian pinjaman dari Barcelona secara kekal semalam dengan menandatangani kontrak sehingga 2026.

Penyerang itu telah kembali ke Metropolitano secara pinjaman pada Ogos 2021 selepas tempoh sukar di Camp Nou, berikutan perpindahan EURO120 juta dari Atletico pada 2019.

“Saya sangat gembira kerana itulah yang saya inginkan sejak saya kembali," kata Griezmann dalam video yang diterbitkan oleh Atletico di rangkaian sosial mereka.

“Untuk kekal di Atletico, menikmati saat berada di kelab, bersama jurulatih, rakan sepasukan saya, stadium, peminat, saya melakukan segala yang mungkin untuk kekal di sini.

"Apabila saya melihat ada peluang untuk kekal selama bertahun-tahun, saya bercakap dengan kelab. Saya tahu apa yang mereka mahu daripada saya, saya tidak fikir banyak. Saya tidak kisah apa yang perlu saya lakukan. Satu perkara yang saya mahu adalah kekal di sini."

Laporan di Sepanyol mengatakan pemain berusia 31 tahun itu bersetuju untuk mengurangkan gaji yang diperolehnya di Barcelona untuk berpindah secara tetap ke Atletico.

“Saya akan memberikan segalanya untuk kelab saya, kepercayaan jurulatih, peminat, Atletico,” sambung Griezmann. "Saya akan memberikan segala-galanya untuk lencana itu. Saya boleh terlepas peluang, atau hantaran, tetapi saya akan memberikan segala-galanya sehingga detik terakhir, seberapa banyak yang saya boleh. Saya mahu itu dilihat dan dirasai.

"Peminat berusaha untuk mendapatkan tiket musim mereka, datang, menyokong kami dari penonton. Ini adalah penghormatan saya kepada peminat."

Pemenang Piala Dunia 2018 itu adalah pemain penting dalam perancangan jurulatih Diego Simeone musim lalu tetapi sebahagian besarnya telah dikurangkan untuk penampilan pengganti dalam kempen semasa ketika Atletico cuba melarikan diri dari membayar yuran pembelian EURO40 juta yang dilaporkan jika dia bermain dalam beberapa perlawanan tertentu.