Disebalik kemenangan bergaya ke atas Ac Milan 3-1 dalam kancah Liga Juara-Juara Eropah malam tadi, beberapa pemain Liverpool masih berada dalam keadaan tanda tanya apabila masih menunggu tawaran perlanjutan kontrak untuk kekal bersama The Reds di Anfield.

Antaranya termasuklah Virgil Van Dijk yang kini sudahpun berada dalam fasa terakhir kontrak sedia ada ketika ini.

Bagaimanapun menurutnya dalam satu temubual, pengendali baru yang mengambil alih tampuk daripada Jurgen Klopp, Arne Slot masih lagi belum menunjukkan sebarang tanda samada mahukan beliau terus berada bersama kelab itu atau sebaliknya.

Van Dijk yang turut meledakkan gol dalam perlawanan menentang AC Milan itu bagaimanapun mengakui bahawa Slot mempamerkan corak pengurusan yang agak berbeza berbanding Klopp seperti sebelum ini.

Namun, dia tidak menyatakan samada pernah berbincang mengenai kontraknya bersama pengurus itu atau tidak.

Buat masa ini jelas Van Dijk, dia masih berasa sangat selesa dan senang bersama Liverpool dan belum lagi memikirkan sebarang kemungkinan samada untuk berhijrah ke mana-mana kelab lain.

Malah Liverpool ketika ini jelasnya berada dalam prestasi terbaik berdasarkan aksi dalam setiap perlawanan yang dilalui sehingga kini.

"Kami telah harungi tahun yang sangat berjaya dan saya sangat bersyukur tentang itu. Kita harus padang ke depan dan ketika ini kita memiliki pengurus yang baru dan beliau memiliki prinsip yang berbeza.

"Kita telah bekerjasama dengan baik dan ada banyak lagi perkara yang perlu kita perbaiki selepas ini." Katanya kepada media.

Selain daripada Van Dijk, pemain lain yang turut masih belum menerima sambungan kontrak baru termasuklah Salah dan juga Trent Alexender Arnold.