Pemain yang menjadi sasaran Chelsea, Michael Olise, menandatangani kontrak baru selama empat tahun di Crystal Palace, demikian disahkan presiden The Eagles, Steve Parish.

Agensi berita PA melaporkan bahawa Chelsea sebelum ini bersetuju untuk menebus klausa pelepasan pemain sayap skuad B-21 Perancis itu bernilai £35 juta (RM207.29 juta) tetapi Olise kini akan terus berada di Palace.

Parish berkata dalam satu ciapan Twitter: Saya dengan sukacitanya mengumumkan bahawa @m.olise telah membuat keputusan untuk meneruskan masa depannya bersama Crystal Palace dan telah menandatangani kontrak baru empat tahun tengah hari tadi."

Pemain berusia 21 tahun itu, yang turut boleh bertindak sebagai pemain tengah, ketika ini sedang menjalani pemulihan kecederaan paha dan perlu berehat sekurang-kurangnya sehingga bulan depan.

Dia telah mewakili Palace sebanyak 63 kali dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) sejak tiba daripada Reading pada 2021 dan memainkan peranan penting tanpa Wilfried Zaha, yang mengalami kecederaan jangka panjang, sepanjang musim lalu.