WOLVERHAMPTON WANDERERS 1 CHELSEA 0

Frank Lampard mahu Chelsea menghapuskan aksi tidak bersemangat mereka ketika tewas 0-1 kepada Wolves dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris (EPL) di Stadium Molineux lewat malam tadi.

Gol Matheus Nunes pada minit ke-31 sudah cukup untuk Wolves mencipta kejutan ke atas Chelsea dalam perlawanan pertama Lampard sebagai pengurus sementara pasukan itu musim ini.

Lampard mewakili Chelsea sewaktu zaman kegemilangan pasukan itu, di mana bekas pemain kebangsaan England berkenaan menamatkan kariernya selaku pemegang rekod penjaring terbanyak kelab itu dan dia melakukannya sebagai seorang pemain tengah.

Dia juga merupakan antara pemain paling rajin sepanjang eranya dan Lampard mahukan generasi terkini Chelsea dapat melakukan perkara sama memandangkan dia tidak dapat melihat perkara itu malam tadi.

"Kami sedar kami bukan berada di posisi yang kami mahukan dan ia sentiasa ada sebab berlakunya perkara itu.

"Saya menyedarinya dan tidak menjangkakan ia dapat diselesaikan dalam sehari.

"Jika anda melakukan analisis, dalam perlawanan EPL, anda perlu lebih agresif dalam permainan anda, lebih pantas, lebih kompetitif merebut bola berbanding pihak lawan.

"Ia perkara asas untuk sesebuah pasukan berjuang meneruskan kelangsungan mereka dalam EPL. Ia sentiasa mempengaruhi keputusan perlawanan tanpa mengira bakat yang dimiliki.

"Ia sedikit kurang hari ini dan pemain perlu menyedarinya kerana tanpa perkara itu, anda tidak boleh memenangi perlawanan dan anda tidak dapat menjadi seperti pasukan Chelsea satu ketika dulu," katanya.

Lampard menambah: "Saya berada di sini untuk membantu menyelesaikan perkara itu dan ini bukanlah satu kritikan pedas tetapi apa sebabnya kami tidak dapat menjadi seperti dulu?

"Saya sedar kami memiliki ramai pemain berbakat dalam pasukan ini, saya dapat melihatnya sepanjang beberapa hari lalu dan saya bersedia untuk berusaha menyelesaikan perkara itu."