Alejandro Garnacho berkata peningkatan dipamerkan Manchester United perlu dikekalkan ketika mereka ingin mencakar diri mereka ke tempat kelayakan Liga Juara-Juara (UCL).

Musim pertama yang menjanjikan di bawah Erik ten Hag telah disusuli dengan kempen kedua yang mencabar yang dipenuhi dengan lebih banyak kejatuhan daripada kenaikan, susulan berdepan masalah kecederaan.

Penyingkiran di peringkat kumpulan bermakna United tidak mempunyai sebarang aksi bola sepak Eropah selepas Krismas tetapi terdapat peningkatan baru-baru ini dalam nasib dan mereka membenam West Ham untuk melonjak ke tangga keenam selepas dua gol yang dihasilkan Garnacho dalam kemenangan 3-0 Ahad di Old Trafford.



The Red Devils kekal enam mata di belakang Tottenham di tempat kelima -- kedudukan yang mungkin cukup untuk kelayakan Liga Juara-Juara -- dan dua lagi di belakang Aston Villa di tempat keempat, di mana pasukan Ten Hag mengetuai Ahad.

“Saya sentiasa cuba membantu pasukan sama ada menjaringkan gol atau membantu,” kata Garnacho selepas dua kali ganda pada separuh masa kedua pada hujung minggu.

“Saya tidak kisah jika Rasmus (Hojlund) atau (Marcus) Rashford menjaringkan gol, saya fikir kami perlu menang dan kami perlu berada dalam kelompok enam teratas sekali lagi.

“Mudah-mudahan, anda tahu, (saya boleh mendapat) 10, 12 gol (menghujung musim).

“Sekarang kami mengatasi West Ham ke enam teratas tetapi sudah tentu kami mahu berada dalam Liga Juara-Juara pada tahun hadapan, jadi kami perlu mengekalkan momentum ini dan cuba memenangi perlawanan seterusnya.”