Menjelang perlawanan kedua peringkat awal Liga Juara-Juara Asia Wanita, rakan setugas Farish Aziz meninjau persediaan Sabah yang akan berdepan kelab Uzbekistan, Nasaf.

Ketua jurulatih pasukan wanita Sabah, Justin Ganai, optimis semua pemainnya sudah bersedia sepenuhnya untuk memberikan persembahan terbaik dalam aksi kedua Kumpulan C nanti.

Begitupun, walaupun beberapa pemain mengalami kecederaan kecil tidak menjadi penghalang buat pasukannya memberikan saingan dengan dia yakin semua pemain dalam keadaan baik untuk beraksi di atas padang jika diberikan peluang.





Ini berikutan mereka melakar keputusan meyakinkan ke atas kelab Nepal APF tempoh hari dimana menyaksikan hampir 3000 ribu penyokong membanjiri Stadium Likas untuk memberikan sokongan.

"Sebenarnya percaturan kita untuk menang tetapi kita memahami tahap ketersediaan tidak begitu lengkap. Pemain sudah bersedia untuk beri prestasi terbaik malam ini.

"Strategi yang kita buat dan bergantung pada pemain untuk melaksanakannya. Itu bergantung pada prestasi, saya tahu pemain sudah bersedia.

"Buat masa ini ada pemain mengalami kecederaan kecil tetapi semua pemain boleh beraksi esok." katanya kepada Nadi Arena.

Jika berjaya melakar kemenangan malam ini, Sabah akan meneruskan perjalanan mereka dalam saingan ACWL memandangkan Nasaf sudah mengutip tiga mata dalam aksi pertama untuk mendahului Kumpulan C.