Andy Robertson berkata dia 'teruja' untuk bekerjasama dengan pengurus baharu Liverpool, Arne Slot, dan berharap kelab itu dapat meneruskannya apa yang telah diusahakan Jurgen Klopp.

Pengendali kelahiran Belanda itu secara rasmi mengambil alih Liverpool pada hari Sabtu selepas bertukar daripada Feyenoord selepas tiga musim yang berjaya.

Dia mengetuai Feyenoord merangkul gelaran Eredivisie pada 2023 dan memenangi KNVB Beker musim ini, sambil turut dinobatkan sebagai Pengurus Terbaik buat kali kedua.

Robertson, yang telah ditandatangani oleh Klopp pada Julai 2017, berkata walaupun dia belum bercakap dengan Slot, dia tidak sabar untuk melihat apa yang akan berlaku untuk Liverpool musim ini.

"Saya belum bercakap dengan [Slot] lagi," kata Robertson, yang sedang bersiap untuk kempen Kejuaraan Eropah bersama Scotland, kepada Sky Sports.

“Saya rasa dia membenarkan kami untuk fokus kepada Euro terlebih dahulu.

"Ia satu cabaran baharu yang mengujakan. Jelas sekali, era lama agak istimewa, dan saya perlu bersyukur kerana pengurus itu, tetapi kini teruja dengan kehadiran pengurus baharu -- idea baharu, suara baharu -- dan saya' Saya sangat teruja untuk apa yang boleh datang dengan itu.

"Saya tidak meragui kami boleh mengekalkan momentum itu. Daripada semua laporan yang kami ada, pengurus itu sangat bagus dan saya tidak sabar untuk melihatnya secara dekat."