Luciano Spalletti mengesahkan Victor Osimhen akan memulakan pertembungan Liga Juara-Juara bertemu Milan selepas bintang Napoli yang kembali cergas beraksi dalam aksi seri tanpa jaringan menentang Hellas Verona.

Osimhen diketepikan selama kira-kira tiga minggu selepas mengalami kecederaan pangkal paha ketika bertugas antarabangsa bersama Nigeria bulan lalu, kembali ke bangku simpanan Napoli untuk keputusan seri tanpa jaringan yang mengecewakan semalam.

Penyerang Osimhen diperkenalkan pada 20 minit terakhir dan hampir memecah kebuntuan, melakukan percubaan kencang yang terkena palang ketika pendahulu Serie A itu berjaya dikekang pasukan lawan sehingga tamat permainan.

Walaupun gagal menambah jumlah gol tertinggi liganya dengan 21 gol musim ini, tiada pemain Napoli mengatasi lima sentuhannya di kawasan Verona sepanjang permainan.

Spalletti berharap penampilan Osimhen akan membantunya memasuki perlawanan di Milan -- dengan Napoli ketinggalan 1-0 -- dalam prestasi terbaik, berkata hanya melihat penyerang itu memikat penonton di Stadio Diego Armando Maradona.

"Dia akan menjadi pemain utama menentang Milan," kata Spalletti mengenai Osimhen.

“Dia berkemampuan untuk mendapatkan bola dan mengawalnya dengna baik.

"Dia mempunyai banyak kualiti. [Giacomo] Raspadori mempunyai hampir kesemuanya, tetapi apabila kami melakukan hantaran jauh, ia menjadi sukar baginya.

“Osimhen kini menjadi kegemaran peminat, jadi apabila dia masuk dia sentiasa memberikan nafas semangat kepada seluruh pasukan."