Luciano Spalletti yakin Napoli akan bangkit apabila berdepan Milan di suku akhir Liga Juara-Juara, setelah menyaksikan pasukannya mengalami kekalahan 4-0 menentang Rossoneri.

Pendahulu Serie A itu tumbang di Stadio Diego Armando Maradona semalam, selepas Rafael Leao yang cemerlang menjaringkan dua gol buat pasukan pelawat bimbingan Stefano Pioli.

Walaupun Napoli kekal 16 mata di depan pesaing terdekatnya Lazio, kekalahan itu adalah yang paling berat mereka dalam Serie A sejak membelasah Atalanta 5-1 pada Disember 2007.

Dengan Napoli kelihatan pasti akan menamatkan penantian 33 tahun untuk memenangi Scudetto, perlawanan Liga Juara-Juara akan datang mereka dengan Milan mewakili tugasan paling penting mereka yang tinggal musim ini, dan Spalletti menjangkakan Partenopei akan bertambah baik untuk perlawanan tersebut.

Ditanya sama ada keputusan itu mewakili satu halangan untuk Napoli, Spalletti berkata, "Mari kita berharap ia satu lubang dan bukan jurang.

"Malam ini saya melihat kesediaan yang besar daripada pemain, saya sangat yakin. Kami akan kembali bekerja esok pagi untuk yang seterusnya.

"Di sini, kami menentang juara Itali, mereka adalah pasukan peringkat tertinggi. Tahun lalu mereka berhak memenangi gelaran -- jika anda melakukan sesuatu yang salah, anda akan mendapat keputusan yang jelas."