Penyerang berpengalaman negara, Safee Sali masih lagi berstatus pemain bebas menjelang Liga Malaysia (Liga-M) musim baru.

Biarpun ada ura-ura mengaitkan bekas penggempur utama Selangor dan Johor Darul Ta'zim (JDT) itu ke saingan Liga M-3, tetapi hingga kini masih belum ada kata sepakat.

Dan penyerang berusia 39 tahun itu berkongsi dengan wartawan Astro Arena, Karl Nunis, jika situasi yang dilaluinya ketika ini berlanjutan, Safee tidak teragak-agak untuk menggantung but sekali gus menutup karier gilang gemilangnya.

Pemain yang mewakili finalis Piala AFC 2022, Kuala Lumpur City, itu meminati golf, mirip bekas bintang Real Madrid, Gareth Bale -- malah Safee sendiri pernah memenangi 'hole in one' dalam sebuah kejohanan di ibu negara, tahun lalu.

"Saya masih dalam perbincangan bagaimana masa hadapan saya, situasi yang amat berat.

"Saya harus memikirkan sedalam-dalamnya untuk masa hadapan dan saya harapkan dalam masa terdekat ini akan ada satu pengumuman yang penting.

"Saya perkembangan Gareth Bale daripada segi permainan, apa yang dilakukan untuk Wales, Real MAdrid dan LA GAlaxy.

"Apabila bersara, dia bertukar kepada hobi yang baru. Ia satu peralihan yang berlainan, tidak pernah terfikir pun.

"Adakah saya mengikuti perjalanan karier Gareth Bale, tunggu dan lihat nanti," katanya.






Safee ditemui dalam Majlis Malam Gebang Bola yang turut menyaksikan bekas penyerang kebangsaan itu secara rasmi menyertai keluarga besar Astro sebagai salah seorang pakar tetamu yang bakal menyerikan saingan Liga-M musim ini.

"Saya gembira dengan Astro Arena, saya kembali ke Astro Arena untuk liputan liga kita.

"Sejak 2010, Astro Arena membuat liputan berita tentang saya dengan saya banyak dan kini saya kembali sebagai tetamu pakar sepenuh masa.

"Saya gembira dengan keluarga baru saya.

"Selalunya saya diajukan soalan spontan, jadi saya perlu jawab apa yang terlintas.

"Jadi pengetahuan itu sangat penting," katanya lagi.