Penyerang PDRM FC, Ifedayo Olusegun, tidak menunggu lama untuk membuktikan dirinya masih lagi mesin gol yang berbisa dan bersedia untuk memberikan saingan dalam Liga Super Malaysia, bulan depan.

Ini berikutan pemenang kasut emas 2020 dan 2021 itu cemerlang menjaringkan dua gol ketika membantu pasukannya melakar keputusan seri 2-2 dalam perlawanan persahabatan pramusim berdepan Kuala Lumpur City semalam.

Penyerang berusia 33 tahun itu tidak gentar dengan status mesin penjaring gol yang diletakkan terhadap dirinya oleh penyokong The Kops pada musim ini dan menganggap penggalaman beraksi dengan kelab lama banyak membantu prestasinya untuk terus relevan.



"Ini adalah pramusim dan saya berharap minggu depan sebelum saingan liga bermula saya akan menajamkan pedang saya dan lakukan apa yang perlu untuk bersedia sepenuhnya menjelang perlawanan pertama.

"Saya rasa di Selangor saya hanyalah satu-satunya pemain penyerang dan hampir lima pemain perancang yang sedia membantu saya. Dan begitu juga di Kedah banyak pemain di bahagian tengah juga banyak membantu.

"Apabila beraksi di atas padang saya berasa seperti mereka tidak jauh dan sedia untuk membantu saya dan itu adalah perkara yang bagus." katanya.