Pendahulu Liga Perdana Inggeris, Liverpool, bakal berkunjung sekali lagi ke Old Trafford bertemu Manchester United untuk selangkah lebih hampir untuk menyamaikan rekod 20 kejuaraan liga yang pernah dimenangi musuh tradisi mereka itu.

Dalam persaingan takhta yang sengit, Arsenal dan Manchester City bakal meletakkan harapan kehilangan mata, manakala persaingan empat terbaik mula memuncak.

Dengan memori pahit kekalahan di suku akhir Piala FA di tangan Manchester United masih segar buat Alex Mac Allister dan rakan sepasukannya, tidak hairanlah jika pemain tengah Argentina itu menganggap kepulangan mereka ke Old Trafford sebagai misi membalas dendam.

Skuad kendalian Jurgen Klopp dua kali melepaskan peluang apabila mendahului dalam kekalahan 4-3 dalam masa tambahan.

Ia menjadi penamat peluang Liverpool merangkul quadruple namun mereka masih lagi berpeluang untuk mengatasi skuad kendalian Erik ten Hag dalam usaha untuk meraih gelaran ke-20 liga.

Mac Allister, yang meledak gol menakjubkan ketika Liverpool menang 3-1 ke atas Sheffield United, menegaskan membalas dendam kekalahan Piala FA mereka bukanlah motivasi utama dengan begitu banyak yang dipertaruhkan.

“Saya tidak tahu sama ada ia membalas dendam tetapi pastinya ia akan menjadi perlawanan penting bagi kami kerana jika kami mahu memenangi sesuatu, kami perlu memenangi setiap perlawanan dan itulah matlamatnya,” kata Mac Allister.