Penyokong Terengganu (TFC) diminta untuk memenuhi Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin menjelang kunjungan penyandang juara, Johor Darul Ta’zim (JDT), bagi aksi Liga Super malam esok.

Itu harapan pengendali skuad Penyu itu, Tomislav Steinbruckner, dalam usaha menyuntik semangat pemain TFC, yang masih mengekalkan rekod bersih di laman sendiri musim ini.

“Saya percaya kehadiran penyokong setia TFC secara tidak langsung akan merangsang motivasi pemain berdepan JDT.

“Semua orang tahu siapa JDT... Musim ini, mereka tidak kehilangan satu mata pun dan hanya melepaskan satu gol dalam Liga Super.

“Tetapi kami bersedia seperti biasa. Saya tidak mahu pemain meletakkan diri mereka di bawah tekanan hanya kerana JDT adalah kelab yang dikendalikan dengan baik dan berjaya di Malaysia.

“Kami akan lihat apa yang boleh kami lakukan semasa perlawanan," katanya.

Sebagai rekod, perlawanan pusingan pertama sebelum ini menyaksikan JDT menewaskan TFC 2-0 di Stadium Sultan Ibrahim pada 24 Februari lalu.

Dalam pada itu, Steinbruckner mengakui skuad Penyu itu akan berdepan Harimau Selatan tanpa beberapa tonggak, termasuk Liridon Krasniqi, kerana dia dipinjam daripada kelab induk, JDT.

"Liridon tidak boleh bermain kerana syarat pinjaman... juga dia telah menerima tiga kad kuning.

“Saya akan menggantikannya di bahagian tengah, mungkin dengan Pusic atau pemain lain... kita akan lihat bagaimana," katanya sambil menambah pasukannya juga akan turun tanpa kelibat pertahanan, Syafiq Ismail dan Sardor Kalmatov, akibat kecederaan.

Kredit: Sinar Harian