Perlawanan terakhir Wales sebelum Piala Dunia Qatar berakhir dengan kekalahan 2-1 kepada Belgium dalam aksi Liga Negara-Negara di Brussels.

Kevin De Bruyne dan Michy Batshuayi memberikan dominasi Belgium pada separuh masa pertama dan Wales kelihatan gagal menghadirkan sebarang impak dalam perlawanan.

Bagaimanapun, Kieffer Moore mengurangkan separuh defisit lima minit selepas rehat, dan pasukan kendalian Robert Page mempamerkan prestasi separuh masa kedua yang lebih baik untuk memberi dorongan yang positif dua bulan sebelum Piala Dunia Qatar.

De Bruyne pernah berkata sebelum perlawanan dia bosan bermain dengan Wales, tetapi pemain tengah Manchester City itu tidak menunjukkannya kerana dia mempamerkan aksi cemerlang.

Wales bermula dengan penuh keyakinan tetapi ketinggalan selepas 10 minit apabila hantaran lintang Batshuayi menemui De Bruyne sambil dia dengan santai melepasi Wayne Hennessey.

De Bruyne tidak lama kemudian merencana gol kedua Belgium selepas 37 minit, melakukan hantaran kepada Batshuayi sebelum penyerang itu menggandakan jaringan.

Wales bagaimanapun berusaha untuk bangkit dalam separuh masa kedua, gerakan Brennan Johnson melancarkan serangan berjaya mengejutkan Belgium, hantaran silangnya berjaya disambar Moore untuk mengurangkan defisit jaringan.

Gareth Bale dibawa masuk vsejurus selepas tanda sejam dan hampir menyamakan kedudukan, selepas hantaran silang Daniel James berjaya ditepis pemain lawan.

Belgium telah diberikan penalti kerana De Bruyne dikasari pemain lawan namun VAR menunjukkan bahawa Joe Morrell telah melakukan sentuhan dengan bola dan keputusan itu dibatalkan.

Wales akan menuju ke perlawanan terakhir Liga Negara-Negara mereka di laman sendiri menentang Poland.