Jordan Henderson telah memberi amaran kepada rakan sepasukannya di Liverpool supaya tidak terlalu yakin selepas menang 7-0 ke atas Manchester United.

The Reds memberikan kekalahan mengaibkan buat pesaing Liga Perdana Inggeris mereka -- dan kekalahan paling teruk dialami -- dalam pertembungan di Anfield.

Walaupun Liverpool mengambil keseronokan daripada membelasah United, keputusan itu juga meletakkan mereka berada dalam tiga mata di belakang Tottenham di tempat keempat dengan berkelebihan satu perlawanan dalam tangan.

Newcastle berada empat mata daripada slot kelayakan ke Liga Juara-Juara, sementara itu, dan memiliki kelebihan dua perlawanan.

Liverpool kini telah mengambil 13 mata daripada 15 yang lalu yang ditawarkan, tetapi Henderson tidak mahu rakan-rakannya terlalu yakin dengan persembahan sebelum ini.

“Mudah-mudahan kami boleh menggunakannya dengan cara yang betul tetapi anda tidak boleh terlalu yakin atau terlalu yakin,” katanya kepada laman web rasmi Liverpool.

“Terdapat ujian berbeza di sepanjang perjalanan dari sekarang hingga akhir musim yang akan datang dan anda perlu kekal positif, kekal bersedia dan kekal inginkan kemenangan seperti kami lakukan pada hari Ahad.

"Itu akan memberi kami peluang yang baik untuk menamatkan musim ini dengan baik."

Henderson membuat permulaan ke-400 untuk Liverpool dalam semua pertandingan dalam kemenangan mereka yang tidak dapat dilupakan ke atas United, 20 daripadanya terhasil pada musim 2022-23.