Massimiliano Allegri mengecam Juventus hanya mencetuskan usaha untuk bangkit selepas ketinggalan ketika tewas 1-0 di Sassuolo.

Penyudah cemerlang Gregoire Defrel berjaya memastikan tuan rumah mengatasi Juve semalam sekaligus menjadikan The Old Lady mengalami kekalahan kedua berturut-turut Serie A dan kekalahan ketiga mereka dalam empat perlawanan di tempat lawan dalam liga.

Kekalahan itu menyaksikan Juve -- yang akan mempertahankan pendahuluan 1-0 menentang Sporting CP pada perlawanan kedua suku akhir Liga Europa Jumaat ini -- menghuni tangga ketujuh dan sembilan mata di belakang Milan di tempat terakhir Liga Juara-Juara.

Setelah hampir tidak menghadirkan ancaman, Juve mula mencetuskan kehidupan pada peringkat penghujung permainan. Andrea Consigli menafikan tandukan cemerlang Adrien Rabiot, manakala Angel Di Maria gagal menyempurnakan peluang terhidang.

Tetapi ia tidak cukup untuk meredakan kekecewaan Allegri, dengan jurulatih Juventus memberitahu DAZN, “Kami tidak bermain dengan baik selama sejam, kemudian bertindak balas selepas ketinggalan.

“Ia adalah perlawanan penting untuk jadual, tetapi ia adalah kekalahan kedua berturut-turut dalam liga.

"Kami perlu bangkit semula, memperbaiki kesilapan kami dan mengambil pendekatan berbeza untuk perlawanan. Apa yang boleh kami lakukan ialah melihat ke hadapan, bekerja keras dan berusaha untuk mengatasi Sporting."