Gandingan beregu campuran negara, Chen Tang Jie-Toh Ee Wei, teruja dapat kembali berlatih bersama jurulatih mereka, Nova Widianto.

Sebelum ini, Tang Jie berkongsi bahawa mereka hanya mampu bersama Nova untuk seketika sahaja, akibat beberapa masalah yang tidak dapat dielakkan.

Tang Jie akur kem latihan bersama Nova di Perancis menjadi tonik terbaik untuk mereka menghadapi Masters Orleans yang membuka tirai 4 April ini.

"Perkara paling penting adalah kami kembali berlatih bersama Widianto. Sebelum ini terdapat beberapa urusan yang menghalang kami untuk meneruskan latihan jadi peluang ini digunakan kami berusaha meningkatkan intensiti latihan bagi memastikan kami bersedia untuk kejohanan akan datang," kata Tang jie.

"Beraksi di tahap tertinggi, ternyata corak permainan ringkat tidak cukup dan memastikan kami dapat menahan ketika rali yang panjang dan bijak menggunakan peluang."

Undian Masters Orleans bakal menyaksikan Tang Jie bertemu dengan gandingan Thailand, Ruttanapak Oupthong-Jhenicha Sudjaipraparat di pusingan pertama.