Mauricio Pochettino menegaskan tiada masalah peribadi antara dia dan Jurgen Klopp menjelang pertemuan akhir Piala Carabao Chelsea dengan Liverpool malam ini.

Dua pengurus itu berentap dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara 2019 apabila pengendali kelahiran Argentina itu mengetuai Tottenham, tewas 2-0 di Madrid untuk menyerahkan trofi pertama kepada Klopp.

Perlawanan itu diingati kerana kontroversi selepas Moussa Sissoko dari Spurs dihukum kerana bola terkena tangan pada minit pembukaan, membenarkan Mohamed Salah memberi Liverpool pendahuluan menerusi sepakan penalti.


Baru-baru ini The Reds menang 4-1 menentang Chelsea dalam Liga Perdana Inggeris pada penghujung Januari, apabila pasukan Pochettino ditewaskan oleh tuan rumah dan tidak mencapai jangkaan yang ditetapkan oleh lebih daripada GBP1 bilion kos untuk skuad mereka.

Sejak itu terdapat peningkatan yang ketara dalam persembahan, dengan tiga keputusan yang mengagumkan di tempat lawan termasuk keputusan seri 1-1 menentang Manchester City di Stadium Etihad minggu lalu.

Ketika dia memburu trofi pertamanya di England, pengurus berusia 51 tahun itu berkata dia mahupun pemainnya tidak terdorong untuk membalas dendam terhadap lawan mereka di Wembley.

“Tiada masalah peribadi terhadap Jurgen Klopp atau Liverpool,” katanya.

“Kami suka bersaing dengan pasukan terbaik dan Liverpool sebagai sebuah kelab, dan Klopp dengan kakitangan kejurulatihannya dan pemain, saya fikir mereka hebat. Anda suka bersaing dengan organisasi jenis ini.

"Ia adalah satu cabaran bagi kami untuk mengatakan 'kami mempunyai kemungkinan untuk menulis sejarah, memenangi trofi'. Itulah motivasi terbesar kami. Itulah motivasi saya."