Pertemuan menentang Negeri Sembilan dalam perlawanan seterusnya adalah merupakan masa terbaik untuk jurulatih PDRM FC, Azzmi Aziz, mempraktikkan formula terbarunya setelah melakukan analisis semenjak liga berehat selama dua minggu.

Ini dimaklumkan sendiri oleh Azzmi ketika diwawancara oleh sebuah portal baru-baru ini dan sudah tentu ini peluang terbaik untuk mencari kemenangan setelah tewas dalam tiga perlawanan berturut-turut apabila kali terakhir Sang Saka Biru mencipta kemenangan ketika bertemu Kuching City di tempat lawan.

Inilah perlawanan yang amat penting untuk Sang Saka Biru mencari keyakinan diri setiap pemain mereka dan peluang untuk memperbaiki kedudukkan carta liga yang pada ketika ini agak terperosok di Liga Super.

Apa yang penulis dapat melihat berdasarkan prestasi Sang Saka Biru sebelum ini, ia perlu perbaiki daripada segi taktikal disiplin secara berpasukan.

Jika masalah ini dapat diperbaiki dan dapat dilaksanakan dengan baik pasti ia mampu memberi saingan kepada Hoben Jang Hoben yang pada ketika ini juga sedang berhadapan dengan kemerosotan prestasi pemain-pemainnya ketika ini.

Daripada segi perbezaan mata di antara Sang Saka Biru dan pasukan-pasukan di atasnya tidaklah begitu jauh. Masih ada peluang untuk anak didik Azzmi memperbaiki kedudukan pasukannya yang penting mereka perlu mengikut percaturan dan formula yang telah disusunkan oleh pengendali itu.




Sementara itu, di bahagian serangan juga perlu mempertajamkan sentuhan mereka dan memperbaiki komunikasi antara mereka terutama pemain import dengan pemain-pemain tempatan, sekiranya mereka dapat memanfaatkan peluang yang dimiliki seperti ketika menentang Sri Pahang sehingga Sang Saka Biru mencipta kemenangan.

Bagi Hoben Jang Hoben pula, sudah tentulah mereka tidak mahu anak didik Azzmi mengaibkan mereka dan sudah pasti ia akan menjadi perlawanan yang menarik untuk di lihat kerana kedua-dua pasukan ini inginkan kemenangan kerana untuk mengelakkan kedudukan pasukan mereka daripada terjerumus di zon bawahan liga.

Jadi sama-sama kita nantikan apakah formula baru yang diterapkan Azzmi untuk menghampakan penyokong-penyokong pelawat.