Tan Sri Norza Zakaria sedia pertimbangkan cadangan untuk tidak melepaskan jawatan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) lebih awal kerana menghormati pandangan Menteri Belia dan Sukan, Hannah Yeoh.

YB Hannah dalam satu ciapan pada Selasa di laman sosial X, berharap Tan Sri Norza akan mempertimbangkan hasrat untuk melepaskan jawatan selaku Presiden BAM pada akhir tahun ini.

Menurut Hannah, program Road to Gold (RTG) dirangka untuk hadapi perubahan pucuk pimpinan di Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan Majlis Olimpik Malaysia (MOM) dengan membentuk dua pengerusi bersama.

Hannah kekal selaku Menteri Belia dan Sukan dalam rombakan kabinet yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Selasa.

Norza berkata, beliau sudah melihat kenyataan YB menteri itu dan berasakan Hannah mahu beliau memegang tugas sehingga Olimpik Paris 2024.

"Tempoh jawatan saya sebenarnya hingga 2025. Saya akan pertimbangkan cadangan itu kerana saya hormati YB Hannah sebagai menteri dan kita mempunyai kerjasama yang baik dengan beliau. BAM akan adakan mesyuarat majlis Sabtu ini dan saya akan mengulas lagi pada masa itu," kata Norza menerusi Nadi Arena.