Ousmane Dembele dari Barcelona dan penyerang RB Leipzig, Christopher Nkunku, antara pemain yang dipanggil semula ke skuad Perancis yang disenaraikan oleh jurulatih Les Bleus, Didier Deschamps, menjelang dua perlawanan kelayakan Euro 2024.

Masalah kecergasan bermakna kedua-dua pemain terlepas perlawanan kelayakan pembukaan Perancis pada bulan Mac, apabila mereka menewaskan Belanda 4-0 di tempat sendiri dan menang 1-0 di tempat lawan kepada Republik Ireland.

Mereka kini menghadapi perlawanan menentang Gibraltar di Faro, Portugal pada 16 Jun, dan pertembungan di tempat sendiri dengan Greece tiga hari kemudian, ketika mereka mendahului Kumpulan B dengan enam mata.

"Anda akan mengatakan saya sangat pragmatik, tetapi tiga mata yang tersedia menentang Gibraltar mempunyai nilai yang sama seperti yang kami peroleh ketika menentang Belanda atau di Ireland," kata Deschamps.

"Dia sepatutnya berada dalam skuad untuk Piala Dunia tetapi diketepikan kerana kecederaan, tetapi kini dia kembali ke prestasi terbaik," tambah Deschamps dari Nkunku, yang menjaringkan empat gol dalam lima perlawanan terakhir Bundesliga musim ini.

Dia bersedia untuk beraksi bersama Leipzig pada perlawanan akhir Piala Jerman menentang Eintracht Frankfurt hujung minggu ini. Bek tengah Chelsea, Wesley Fofana juga berada dalam skuad dan berharap untuk membuat penampilan sulung penuh di Perancis selepas menarik diri daripada senarai Mac kerana kecederaan.

Senarai penuh skuad Perancis:

Penjaga gol: Alphonse Areola (West Ham United), Mike Maignan (AC Milan), Brice Samba (Lens)

Pertahanan: Axel Disasi (Monaco), Wesley Fofana (Chelsea), Theo Hernandez (AC Milan), Ibrahima Konate (Liverpool), Jules Kounde (Barcelona), Ferland Mendy (Real Madrid), Benjamin Pavard (Bayern Munich), Dayot Upamecano (Bayern Munich)

Pemain Tengah: Eduardo Camavinga (Real Madrid), Youssouf Fofana (Monaco), Antoine Griezmann (Atletico Madrid), Adrien Rabiot (Juventus), Aurelien Tchouameni (Real Madrid)

Penyerang: Kingsley Coman (Bayern Munich), Ousmane Dembele (Barcelona), Olivier Giroud (AC Milan), Randal Kolo Muani (Eintracht Frankfurt), Kylian Mbappe (Paris Saint-Germain), Christopher Nkunku (RB Leipzig), Marcus Thuram (Borussia Moenchengladbach)