Johor Darul Ta'zim (JDT) sudah pun menyusun persiapan musim depan apabila dengan menjadikan Sepanyol dan Portugal sebagai destinasi persiapan pra-musim 2024/2025.

Kelab itu dalam satu kenyataan menyebut pemilik Portimonense FC, Constantin Teodoro Panagopoulos, telah menawarkan fasiliti latihan terbaik di Portugal, namun tiada tarikh terperinci diumumkan.

"JDT akan menjalani pra-musim 2024 dan 2025 di Sepanyol dan Portugal berikutan perbincangan yang menggalakkan antara DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor dan Panagopoulos yang merupakan sahabat Baginda dan pemegang saham beberapa kelab di Eropah.

"JDT telah ditawarkan untuk menggunakan kemudahan fasiliti latihan terbaik di Portugal tanpa menanggung sebarang kos," kata kenyataan itu.





Langkah itu akan juga akan membuka lembaran baru dengan Eropah menjadi pilihan mereka selain mengadakan pertemuan pasukan berkualiti.

"Pasukan Harimau Selatan ingin meningkatkan lagi prestasi dengan perlawanan-perlawanan pramusim berkualiti di Eropah mulai musim depan.


"JDT telah mengadakan pramusim di Dubai, Emiriah Arab Bersatu sejak 2020, dan Eropah adalah langkah ke hadapan seterusnya. Luaskan Kuasamu Johor," kata kenyataan itu.