Jadon Sancho semakin hampir untuk menyelesaikan 'konfliknya' dengan Erik ten Hag selepas pegawai Manchester United mengadakan perbincangan secara bersemuka semasa tempoh pinjamannya di Borussia Dortmund.

Pemain berusia 24 tahun itu dibuang daripada skuad pasukan utama United selepas dituduh tidak berlatih dengan baik, yang dinafikannya, dan telah membantu Dortmund selangkah hampir untuk ke perlawanan akhir Liga Juara-Juara.

"Kami semakin hampir dalam proses itu," kata Ten Hag apabila ditanya sama ada permohonan maaf diperlukan untuk Sancho kembali.

“Kami ke Jerman untuk menyaksikan perlawanan, bukan sahaja untuk perlawanan UCL. Kami melawat, saya tidak akan mengatakan semua perlawanan, tetapi kami telah melihat persembahannya bersama Dortmund.

"Kami juga telah bertemu dengannya, kami telah berbincang semasa berada di sana dan kami akan meneruskan proses ini, kami akan terus berhubung dan berkomunikasi dengan mereka."

Difahamkan bahawa Matt Hargreaves, pengarah rundingan pemain United, telah melawat Sancho di Jerman, begitu juga John Murtough sebelum meninggalkan jawatannya sebagai pengarah bola sepak.

Selepas menandatangani GBP73 juta dari Dortmund pada 2021, prestasi terbaik Sancho sejak itu telah kembali dipinjamkan dengan kelab lamanya.

Bekas kapten United, Rio Ferdinand memuji persembahan menariknya menentang Paris Saint-Germain minggu lalu.

Dia berkata, “Dia menggelecek dan membuat pemain-pemain berkualiti Eropah terduduk atas gerak tarinya."