Kelantan FC hadir di saingan Liga Super 2023 dengan wajah baru -- menerusi lambakan kudrat pemain import -- dengan terbaru, The Red Warriors diperkuat bekas pemain Johor Darul Ta'zim (JDT), Carli de Murga.

Menerusi perkongsian bersama Nadi Arena, bekas pemain Terengganu dan JDT itu mempunyai hasrat yang tertunggak untuk dilunaskan -- minit permainan menjadi agenda utamanya untuk kembali ke tahap terbaik.

Pemain versatil itu percaya, kehadiran pemain Sepanyol di Kelantan antaranya Mario Arques dan Miguel Angel Garrido Cifuentes memudahkannya memahami kehendak percaturan Choi Moon-sik.

Namun, De Murga terpaksa menunggu lama untuk melakukan debut bersama kelab pantai timur itu bertemu Kuching City -- ekoran belum berada di tahap terbaik dan hanya berlatih satu sesi latihan bersama pasukan.

"Saya mahukan minit permainan dan mahu membuktikan kemampuan beraksi dalam saingan Liga M. Saya boleh beraksi dalam banyak posisi dan sedia untuk memberikan yang terbaik untuk pasukan berdasarkan arahan yang dikeluarkan jurulatih," katanya.