Bekas penjaga gol Kuala Lumpur City, Kevin Ray Mendoza, berharap The City Boys mampu kekal bersaing hebat dalam kancah Liga Malaysia tanpa sebarang gangguan isu luar padang.

Ini kerana Mendoza, yang juga anggota skuad emas KL City 2021, percaya kelab berkenaan mempunyai potensi untuk menjadi pencabar hebat dalam merebut kejuaraan dipertandingkan.

KL City sebelum ini dipalit dengan masalah tunggakan gaji sehingga menyebabkan beberapa pemain meninggalkan pasukan dan difahamkan, situasi itu juga mendorong keputusan Mendoza mengucapkan selamat tinggal kepada The City Boys hujung tahun lalu.

"Saya akan mengatur perjumpaan dengan mereka untuk bertanyakan khabar.



"Saya harap mereka dapat jalan keluar daripada situasi sukar," katanya kepada wartawan Astro Arena, Zulhelmi Zainal Azam.

Penjaga gol itu, yang mewakili Filipina dalam saingan Pestabola Merdeka baru-baru ini, menyertai Persib Bandung di bawah bimbingan bekas ketua jurulatih KL City, Bojan Hodak.

"Saya harap kami dapat memenangi kejuaraan di sana. Bojan masih lagi sama, sentuhannya terhadap pasukan juga serupa," katanya.