Pengurus Liverpool, Jürgen Klopp berasa bingung dengan keputusan untuk tidak membenarkan gol Harvey Elliott ketika menentang Burnley. Namun, Vincent Kompany beri respon dan memuji mutu permainan skuad The Reds.

Pengurus Burnley Vincent Kompany mendakwa bahawa pasukannya adalah dalam situasi 'bahaya' terhadap Liverpool semasa kekalahan 2-0 dalam Liga Perdana Inngeris (EPL) pada Selasa. Clarets dikecewakan dengan penyudah mudah dan gaya permainan terbaik daripada The Reds di babak kedua.

“Kami terlalu terbuka pada separuh masa pertama,” kata bos Burnley itu kepada Amazon Prime Video selepas wisel penamat. “Kami turut menghasilkan percubaan berbahaya namun kami tidak menemui sentuhan terakhir.

"Ada masanya, kami melakukan pelbagai serangan balas. Perbezaannya ialah bagaimana mereka menjaringkan gol, tetapi kami tidak dapat melakukan perkara yang sama. Kami terus aturkan serangan dan kami mempunyai peluang. Jika bola itu masuk maka ia adalah 1 -1 tetapi malangnya, gaya permainan terus dibuka dan mereka begitu baik bermain pada saat itu."

Kompany turut ditanya mengenai gol Harvey Elliott yang tidak dibenarkan. Bos Liverpool, Jürgen Klopp tidak berpuas hati kerana ofsaid diberikan kerana Mohamed Salah yang telah ditolak ke barisan penjaga gol, yang tidak mungkin dapat menyelamatkan sepakan.

"Adakah anda meminta saya untuk tidak berat sebelah?" balas bekas kapten Manchester City itu. "Ia adalah perbincangan untuk gambaran yang lebih besar untuk saya. Kami telah mengadakan banyak perbualan di mana pada saat-saat ini, perkara ini telah bertentangan dengan kami."

Klopp telah meluahkan kekecewaannya terhadap penggunaan VAR. Kelahiran Jerman itu menjelaskan bahawa hanya seseorang yang tidak bermain bola sepak sebelum ini boleh menolak masuk gol dengan gaya itu. Namun, penolong pengadil dan VAR hanya boleh mengikut peraturan permainan. Walaupun ia mungkin terlihat keras atau kasar, menurut undang-undang, Salah berada dalam kedudukan ofsaid dan ianya dalam pandangan James Trafford.