FREIBURG 0 JUVENTUS 2
(Juventus ke suku akhir dengan agregat 3-0)


Dusan Vlahovic dan Federico Chiesa menemui sasaran ketika membantu Juventus menewaskan 10 pemain Freiburg 2-0, sekali gus layak ke suku akhir Liga Europa (UEL) dengan kemenangan agregat 3-0 awal pagi tadi.

Dengan memperoleh kemenangan tipis di Turin dalam perlawanan pertama minggu lalu, Juventus sepatutnya membuka jaringan lebih awal tetapi usaha yang dilakukan Vlahovic dibatalkan pengadil kerana terlebih dahulu berada di kedudukan ofsaid.

Bagaimanapun, tuah perlawanan itu mula memihak Juve apabila Manuel Gulde dibuang padang pada penghujung babak pertama gara-gara menahan bola menggunakan lengannya.

Kesempatan itu dimanfaatkan Vlahovic untuk menjaringkan sepakan penalti berkenaan untuk mengurangkan tekanan yang dihadapi Juve sebelum menuju ke bilik persalinan.

Pemain gantian, Chiesa, kemudian menambah satu lagi gol pada penghujung permainan untuk memastikan misi Juve untuk meraih satu trofi di peringkat Eropah dapat diteruskan -- juga peluang mereka untuk layak ke Liga Juara-Juara Eropah (UCL) musim depan.