Pengurus Milan, Stefano Pioli, percaya pertemuan Liga Juara-Juara (UCL) dengan Tottenham, awal pagi Rabu ini, merupakan masa yang tepat buat pasukannya sambil berkata kemenangan ke atas Torino, semalam, menyemarakkan lagi semangat juang anak buahnya.

Juara bertahan Scudetto itu menamatkan kemarau kemenangan dalam lima perlawanan Serie A hasil keputusan 1-0 menerusi jaringan tunggal Olivier Giroud di San Siro.

Keputusan itu melonjakkan Rossoneri dari tangga keenam ke ketiga, tetapi mereka mahu segera mengalihkan perhatian mereka ke peringkat Eropah.

Milan akan mengharungi perlawanan pertama di peringkat kalah mati sejak kempen 2014 dengan menantikan kunjungan Spurs bimbingan Antonio Conte itu untuk pertemuan pertama pusingan 16.

Ditanya adakah perlawanan itu hadir tepat pada waktunya memandangkan mereka kembali ke landasan kemenangan, Pioli berkata: "Ya. UCL adalah apa yang kami inginkan dan patut begitu.

“Bermula daripada pusingan 16 dan seterusnya, sesiapa sahaja pasti akan menjadi lawan yang sangat sukar dan kompetitif, terutama kelab Inggeris.

"Kami akan turun dan menjadikan ia satu perlawanan yang sukar.





"Saya cukup mengenali Tottenham kerana saya mengenali Conte dan mereka berhak menang ke atas Manchester City minggu lalu.

“Ia datang pada masa yang tepat, kemenangan ini sedikit sebanyak membantu menjernihkan fikiran dan semangat kami. Kami akan bersedia untuk menghadapi perlawanan ini dengan sebaik mungkin.

"Saya hanya boleh mengucapkan tahniah kepada peminat kami, ia adalah tempoh yang sukar bagi mereka. Tapi mereka terus menyokong kami dan membantu kami.

"Penonton akan hadir dalam perlawanan berikutannya dan akan wujud peluang yang hebat, jadi kami ingin memenuhi kehendak peminat dan UCL."