Pengendali Newcastle Eddie Howe, tidak akan membenarkan Newcastle terlalu teruja di sebalik kejayaan menumbangkan gergasi Liga Juara-Juara Paris St Germain.

Kemenangan 4-1 ke atas naib juara 2020 di St James’ Park membawa Magpies -- bermain dalam pertandingan itu buat kali pertama dalam tempoh 20 tahun -- ke puncak Kumpulan F selepas dua perlawanan.

Bagaimanapun, ketua jurulatih Howe enggan terbawa-bawa dengan persembahan dan keputusan yang mengembalikan ingatan tentang kemenangan 3-2 kelab itu dalam Liga Juara-Juara ke atas Barcelona 26 tahun lalu.

Howe, yang mewarisi pasukan Newcastle yang nampaknya menuju ke saingan Kejuaraan kurang dua tahun lalu, berkata, “Bermula dari saat sukar yang kami lalui hingga sekarang, ia adalah pengajaran yang bagus untuk kami untuk tidak mendahului diri sendiri.

“Kami telah melangkah jauh dalam tempoh yang singkat, tetapi kami mahu teruskan dan kami tidak mengambil mudah. Malam yang menakjubkan, tetapi kami perlu terus bekerja keras dari sini.

“Tidak perlu dikatakan kami berharap ia memberikan kepercayaan bahawa kami perlu berjaya dalam pertandingan ini. Menentang Milan dalam perlawanan pertama kami, terdapat unsur kami tidak cukup mencapai tahap yang kami harapkan daripada diri kami sendiri.

"Tetapi saya fikir ia hanya dengan melakukan itu anda benar-benar boleh membuktikan kepada diri sendiri bahawa anda boleh melakukannya secara konsisten, dan saya fikir hari ini akan pergi jauh ke arah membuktikannya.

“Tetapi seperti yang saya katakan, terdapat begitu banyak perlawanan sukar akan datang dalam pertandingan ini. Ia adalah satu langkah ke hadapan yang kecil, tetapi masih ada jalan yang panjang dan panjang untuk dilalui.

“Perlawanan seterusnya dalam pertandingan ini akan menjadi sangat penting, tetapi itu menjadi perhatian kami sekarang apabila kami fokus semula kepada Liga Perdana Inggeris dan West Ham.”