Pengurus Newcastle United, Eddie Howe, gusar dengan krisis kecederaan pemain yang sedang dihadapi pasukannya menjelang pertemuan dengan Paris Saint-Germain (PSG) dalam saingan Liga Juara-Juara Eropah (UCL) awal pagi Khamis ini.

Pengendali berusia 45 tahun itu menyaksikan pasukannya meraih kemenangan 2-0 ke atas Burnley dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) di St. James Park malam tadi tetapi akan kehilangan khidmat Harvey Barnes sekurang-kurangnya untuk tiga bulan mendatang selain turut berpotensi untuk kehilangan tonggak pertahanan, Sven Botman, pemain tengah berpengaruh, Joelinton, dan penyerang England, Callum Wilson, bagi pertemuan dengan pasukan juara Perancis berkenaan.

Howe berkata: "Anda boleh masukkan Joe Willock dalam senarai itu, jadi ia waktu yang sukar buat kami daripada segi kecederaan. Ia musim yang mencabar buat kami dengan keperluan fizikal yang perlu kami hadapi.

"Anda tidak mahu sebarang kecederaan dan setiap kecederaan akan memberikan kesan kepada kami tetapi ia seadanya dan kami perlu menanganinya.

"Kami perlu menjadi kuat dan menangani setia cabaran yang mendatang.

"Kami kini cuma berharap mereka akan pulih secepat mungkin."

Botman dan Wilson terlepas aksi menentang Burnley selepas masing-masing mengalami kecederaan lutut dan paha manakala Joelinton pula mengalami kecederaan paha empat minit selepas dimasukkan dalam perlawanan itu.

Howe menambah: "Callum megalami kecederaaan ringan di paha. Kami harap dia akan pulih tidak lama lagi. Kami harap dia akan pulih sebelum waktu rehat antarabangsa tetapi tiada jaminan buat perkara itu.

"Sven mengalami kecederaan lutut dan saya tidak rasa kami akan dapat lihat dia beraksi sebelum waktu rehat antarabangsa. Harap-harap dia akan segera pulih selepas itu.

"Joelinton kelihatan mengalami kecederaan hamstring. Ia akan menjadi kehilangan besar jika kami hilang khidmatnya tetapi kita perlu tunggu dan lihat."