AL NASSR 3 AL BATIN 1

Al Nassr meledak tiga gol dalam masa kecederaan untuk memastikan kemenangan menakjubkan 3-1 ke atas Al Batin dan menguasai tangga teratas Liga Pro Saudi, awal pagi tadi.


Pasukan yang diwakili Cristiano Ronaldo itu ketinggalan 0-1 dan sedang menuju kekalahan pertama dalam lima perlawanan ketika menentang Al Batin yang menduduki tangga tercorot liga dengan hanya meraih satu kemenangan sepanjang musim ini.

Tetapi Abdulrahman Ghareeb menyamakan kedudukan pada minit ke-93, sebelum Mohammed Al Fatil secara dramatik meletakkan Al Nassr di hadapan pada minit ke-12 masa tambahan.

Mata kemudian memuktamadkan kemenangan berselang dua minit selepas Ghareeb mencipta umpanan buat Mohammed Maran menokok gol ketiga, sekali gus meletakkan Al Nassr ke puncak carta.


Di sebalik kebangkitan hebat pasukannya, Ronaldo gagal mencatat sebarang penglibatan gol buat julung kalinya sepanjang lima perlawanan.

Pemilik lima Ballon d'Or itu melancarkan tujuh percubaan dan hanya sekali mengenai sasaran.

Sebelum sepak mula, Ronaldo menerima anugerah pemain terbaik bulanan liga selepas menjaringkan lapan gol selain dua bantuan jaringan pada bulan lalu yang menyaksikan pasukannya tidak tewas.