Erik ten Hag merancang untuk mengekalkan Cristiano Ronaldo di Manchester United selepas kemenangan berharga mereka di Southampton, kerana dia mendedahkan kelabnya 'berjaga-jaga' dengan kebarangkalian kehadiran pemain baru.

Bruno Fernandes menjaringkan gol untuk membenarkan United menang 1-0 di St Mary's semalam, menggandakan kutipan mata Liga Perdana Inggeris (English Premier League) mereka untuk musim ini dan memberikan Ten Hag kemenangan berturut-turut pertamanya.



Selain meraih kemenangan liga pertama berturut-turut sejak Februari, apabila mereka menewaskan Brighton and Hove Albion dan Leeds United, Red Devils menamatkan rentetan kekalahan tujuh perlawanan di tempat lawan.

Walaupun United menawarkan gambaran potensi mereka di bawah Ten Hag dengan persembahan profesional di pantai selatan, pergerakan dijangka di Old Trafford sebelum jendela perpindahan ditutup pada hari Khamis.

Ronaldo terus dikaitkan dengan penghijrahan meninggalkan kelab selepas bermula hanya sekali musim ini, manakala duo Eredivisie, Antony dan Cody Gakpo telah disebut-sebut sebagai sasaran memperkuatkan jentera serangan.

Sementara Ten Hag masih mengintai tambahan lagi, dia menegaskan Ronaldo kekal dalam fikirannya, memberitahu BT Sport: "Kami memiliki perancangan bersama Ronaldo, kami berpegang pada rancangan itu.

"Jika pemain yang bagus tersedia, kami akan menyerang, kerana kami mahu memperkuatkan skuad sentiasa. Kami akan berwaspada sehingga detik terakhir jendela."

United telah meningkat secara dramatik sejak mereka diatasi Brighton dan Brentford dalam dua perlawanan pertama Ten Hag, dan pengendali dari Belanda itu berpuas hati dengan prestasi terbaru mereka.

"Saya rasa mereka belajar beberapa pengajaran daripada Brentford, ia agak jelas. Kami cukup kompak ketika lawan melakukan hantaran jauh, jadi itu agak bagus," tambahnya.


"Sudah tentu, kami sangat gembira dengan keputusan ini dan juga gol yang kami buat. Kami juga membuat dua atau tiga lagi peluang yang sangat baik, tetapi anda berharap anda mengekalkan lebih banyak kawalan dalam 30 minit terakhir permainan.

"Jangan lupa bahawa sebelum separuh masa kami sudah mempunyai peluang terbesar dalam permainan, dan ia adalah tiga dalam satu permainan! Saya berpuas hati dan pada permulaan permainan, dengan keputusan yang lebih baik dan pertukaran permainan, kami boleh dicipta lebih.

"Tetapi ia adalah permulaan musim. Ia sukar. Anda perlu memasuki musim ini, dan anda perlu bertarung dan bertarung dan kami melakukannya, kemudian anda mendapat ganjaran."