LECCE 1 NAPOLI 2

Napoli kembali ke landasan kemenangan apabila gol sendiri daripada penjaga gol, Wladimiro Falcone, memastikan kemenangan 2-1 mereka ke atas Lecce dalam perlawanan Serie A di Stadio Comunale Via del Mare awal pagi tadi.

Pasukan pendahulu liga itu tewas 0-4 kepada AC Milan hujung minggu lalu tetapi bangkit untuk menewaskan Lecce, yang boleh dikira tidak bernasib baik terlepas satu mata di laman sendiri.

Giovanni Di Lorenzo meletakkan Napoli di depan seawal minit ke-18 apabila menanduk masuk umpananan Kim Min-jae tetapi pendahuluan itu terpadam dalam babak kedua.

Tuan rumah menyamakan kedudukan melalui kebijaksanaan Federico Di Francesco, yang bijak menghidu lantunan daripada tandukan awal Assan Ceesay, untuk menyudahkannya ke penjuru bawah gawang Napoli pada minit ke-52.

Napoli, bagaimanapun, memperoleh gol kemenangan dengan cara yang agak tidak masuk akal apabila lintangan yang dilakukan Mario Rui terkena Antonino Gallo sebelum penjaga gol, Falcone, tertampan bola ke gawang sendiri pada minit ke-64.

Jaringan berkenaan menyaksikan pasukan bimbingan Luciano Spalletti itu memperoleh kemenangan liga ke-24 musim ini, sekali gus kekal menduduki tangga teratas dengan 74 mata, 19 mata di atas pencabar terdekat, Lazio.