Olivier Giroud 'marah' dengan dirinya sendiri kerana terlupa dia telah diketepikan apabila dia menanggalkan jersi untuk meraikan gol kemenangan lewat Milan menentang Spezia.

Giroud hadir sebagai pemain simpanan untuk merampas kemenangan 2-1 buat Rossoneri dengan sepakan voli pada minit ke-89 selepas menyempurnakan hantaran hebat Sandro Tonali.

Penyerang Perancis itu kemudiannya diberi arahan keluar padang, setelah dilayangkan kad kuning enam minit sebelum menjaringkan gol penentunya.

Giroud beraksi cemerlang aksi minggu ini, menjaringkan dua gol dan dua bantuan jaringan ketika mengatasi Salzburg 4-0 untuk membawa pasukan kendalian Stefano Pioli itu ke pusingan 16 Liga Juara-Juara.

Pemain berusia 36 tahun itu kecewa terlupa telah dilayangkan kad kuning selepas menjaringkan gol kemenangan di San Siro.

“Sudah tentu ia adalah gol yang sangat bagus, yang diperoleh hasil bantuan Tonali,” katanya kepada Sky Sport. "Kami mahu memenangi perlawanan ini, yang penting ialah menambah tiga mata dalam kedudukan tetapi saya marah kerana saya terlupa tentang kad kuning pertama."

Ditanya sama ada dia tidak berfikir dengan jelas kerana keghairahan menjaringkan gol kemenangan, dia menjawab, "Ya, bola sepak memang begitu. Adrenalin dan kegembiraan memberi kemenangan kepada pasukan selepas perlawanan sukar telah memberi kesan kepada saya.

"Dalam kepala saya, saya masih kanak-kanak, tetapi saya mempunyai kepercayaan besar terhadap pasukan dan juga pada hari Selasa [menentang Cremonese] kami akan berjuang untuk memenangi tiga mata."


Theo Hernandez meletakkan Milan di hadapan, namun Daniel Maldini menyamakan kedudukan sekaligus menjadikan ia jaringan pertama di tempat lawan buat Spezia.