Yacine Adli 'sentiasa' memikirkan Milan semasa menghabiskan musim lalu dengan pinjaman di bekas kelab, Bordeaux, dan dia tiba di Serie A dengan jangkaan tinggi tentang apa yang boleh dicapainya.

Pemain tengah menyerang itu, yang berusia 22 tahun akhir bulan ini, secara rasmi menandatangani kontrak dengan Milan Ogos lalu tetapi kekal di Ligue 1 untuk kempen 2021-22.

Ia akhirnya menjadi yang menyedihkan bagi Bordeaux, yang menduduki tangga tercorot dan kemudiannya dijatuhkan lagi ke peringkat ketiga kerana masalah kewangan mereka. Sekatan itu dikekalkan selepas rayuan awal.

Adli tahu masa depannya sudah ditetapkan, dan dengan Bordeaux dalam kegawatan, dia tidak mengejutkan mempunyai padang rumput yang lebih hijau dalam fikirannya untuk sebahagian besar musim ini.

Semasa dia cuba membantu Bordeaux keluar dari zon penyingkiran, Milan berjuang -- dan akhirnya memenangi -- perebutan gelaran Serie A, merangkul Scudetto pertama mereka dalam 11 tahun.

Oleh itu, Adli mempunyai reka bentuk mengenai pencapaian besar di San Siro.

Bercakap kepada wartawan semalam, Adli berkata: "[Musim lalu] bukanlah sesuatu yang mudah. ​​Saya sentiasa bermain yang terbaik untuk Bordeaux, saya cuba memberi tumpuan kepada peranan saya dalam pasukan di sana, walaupun saya sentiasa bersama Milan. dalam fikiran - untuk sampai ke sini dan melakukan yang terbaik.

"Saya sudah lama mahu tiba di sini dalam keadaan terbaik mungkin. Saya sudah mengenali beberapa rakan sepasukan saya, tetapi saya perlu menyesuaikan diri dengan persekitaran baharu.

"Rakan sepasukan Perancis saya telah menyesuaikan diri dengan cepat dengan kelab. Saya tiba dengan pengalaman berbeza dan dalam pasukan juara Itali. Saya tiba dengan rendah hati dan rasa hormat untuk mencapai matlamat terhebat.

“Saya mengikuti dengan sangat dekat perlawanan Milan musim lalu, dan saya melihat usaha yang kuat, mantap, kolektif, terutamanya menjelang akhir musim apabila tiada kesilapan yang boleh dilakukan.

"Pasukan yang berjaya seperti Milan hanya boleh bercita-cita untuk [memenangi] Scudetto. Ia bukan mudah kerana di Itali terdapat banyak persaingan. Sekali lagi tahun ini kami akan cuba mengesahkan diri kami sebagai juara Itali, kami akan cuba mempertahankan gelaran ini. dengan cara yang terbaik."