Penyerang Manchester United, Anthony Martial, telah diketepikan daripada perlawanan akhir Piala FA menentang Manchester City Sabtu ini kerana kecederaan hamstring.

Martial menghadapi masalah itu dalam perlawanan terakhir United Liga Perdana Inggeris musim ini selepas meninggalkan bangku simpanan pada hari Ahad menentang Fulham dan imbasan telah mendedahkan tahap kecederaan yang sepenuhnya.

United berkata dalam satu kenyataan, “Anthony Martial tidak menyertai perlawanan akhir Piala FA Emirates Sabtu ini menentang Manchester City kerana kecederaan.


“Pemain antarabangsa Perancis itu mengalami kecederaan hamstring menjelang penghujung kemenangan 2-1 ketika menentang Fulham di Old Trafford.

“Penilaian telah mendedahkan kecederaan otot yang menyebabkan pemain berusia 27 tahun itu diketepikan daripada perlawanan Wembley.”

Martial terlepas dua perlawanan pertama United di EPL musim ini kerana masalah hamstring, manakala kecederaan lain sejak itu telah menghadkannya kepada 29 penampilan dalam semua pertandingan di mana dia telah menjaringkan sembilan gol.