Sergio Ramos menyifatkan prospek untuk kembali ke skuad Sepanyol kendalian Luis Enrique untuk Piala Dunia sebagai 'impian' selepas menikmati permulaan cemerlang musim ini bersama Paris Saint-Germain.

Ramos telah memenangi 180 kaps yang luar biasa untuk Sepanyol -- lebih daripada mana-mana pemain dalam sejarah negara -- dan telah bermain di setiap empat Piala Dunia yang lalu.

Bagaimanapun, pemain pertahanan itu diketepikan daripada skuad kendalian Luis Enrique untuk Euro 2020 selepas musim terakhir yang dilanda kecederaan bersama Real Madrid, dan hanya membuat lapan permulaan Ligue 1 dalam kempen pertamanya bersama PSG.

Setelah membuat 10 perlawanan liga musim ini, Ramos menyasarkan penampilan antarabangsa pertama sejak Mac 2021 menentang Kosovo dan percaya dia akan bermain di peringkat tertinggi untuk beberapa tahun lagi.

"Semua orang tahu apa ertinya bagi saya untuk mempertahankan warna negara saya," kata Ramos.

"Selepas musim yang sukar, saya berasa baik sekali lagi, saya bermain semula dan saya bersedia. Saya masih berharap untuk kembali bersama skuad Sepanyol, dan saya mengimpikan Piala Dunia.

“Tetapi kami perlu menunggu dan terus bermain pada tahap terbaik untuk meyakinkan jurulatih. Saya harap saya akan berpeluang bermain di Piala Dunia akan datang.

"Tahun lalu adalah sukar. Saya cedera, saya terpaksa menyesuaikan diri selepas menghabiskan sebahagian besar karier saya di Real. Tidak pernah saya fikir ia adalah penghujung kerjaya saya. Ia adalah satu cabaran.

"Tahun lepas sudah dilupakan. Terdapat perubahan dan saya gembira, saya benar-benar menyesuaikan diri dengan Paris dan saya dahagakan gelaran.

"Jika saya fikir ia sudah berakhir, saya akan tinggal di rumah untuk menjaga anak-anak saya, tetapi saya fikir saya boleh bertahan beberapa tahun lagi pada tahap terbaik dalam bola sepak."