England mesti dianggap antara pasukan terbaik dunia dan mereka mampu untuk bergelar juara Piala Dunia Qatar, kata Kalidou Koulibaly.

The Three Lions menewaskan pemain Koulibaly Senegal 3-0 Ahad lalu di Stadium Al Bayt untuk mengesahkan tempat mereka ke peringkat lapan terakhir Piala Dunia.



England, yang beraksi di separuh akhir Piala Dunia 2018 dan finalis Euro 2020 tahun lalu, adalah penjaring terbanyak kejohanan dengan 12 gol, manakala mereka hanya bolos dua kali dalam empat perlawanan mereka.

Perancis penghalang seterusnya untuk England Sabtu ini dan sementara Koulibaly mengetahui Les Bleus akan memberikan cabaran paling sukar, dia percaya pasukan kendalian Gareth Southgate mempunyai setiap peluang untuk melangkah lebih jauh ke dalam kejohanan itu.

"Mereka sangat bagus. Kami tahu bahawa mereka mempunyai banyak bakat, ramai pemain berkualiti, kami mengetahui kemampuan mereka," kata Koulibaly.

"Mereka bermain dengan sangat baik, mereka boleh pergi jauh, tetapi perlawanan yang sukar seterusnya menentang Perancis. Saya harap yang terbaik akan menang.

"Mereka mempunyai begitu banyak pilihan tetapi kami tahu setiap perlawanan berbeza dalam Piala Dunia. Anda boleh menjaringkan banyak gol dalam satu perlawanan dan kemudian perlawanan seterusnya sukar untuk menjaringkan gol.

"Mereka perlu teruskan dan percaya, saya fikir mereka boleh pergi jauh."