Youri Tielemans tidak menyesal setia di Leicester City sambil berikrar mengembalikan status mereka di landasan sebenar.

Leicester terperosok di tangga tercorot Liga Perdana Inggeris (EPL) selepas hanya meraih satu mata daripada tujuh perlawanan mereka setakat ini berikutan kalah enam perlawanan berturut-turut sejak seri dengan Brentford dalam perlawanan pembukaan.

Lantas, Tielemans yakin tempoh antarabangsa ini akan memberi ruang kepada kelab itu untuk menyusun semula perancangan mereka selepas permulaan kempen yang hambar yang menyaksikan tekanan terhadap pengurus, Brendan Rodgers, makin meningkat.

Pemain tengah itu yang merupakan sebahagian daripada skuad Belgium untuk perlawanan Liga Negara-Negara Eropah (UNL) menentang Wales dan Belanda, memberitahu pemberita bahawa Leicester perlu memanfaatkan persekitaran selama dua minggu ini.

Mereka berpeluang mengubah rentetan episod buruk itu apabila bertemu kelab di tangga ke-19, Nottingham Forest, 3 Oktober depan.

"Saya gembira berpeluang menghirup sedikit udara segar di sini kerana di Leicester ketika ini, ia sukar," katanya seperti yang dilaporkan Reuters.



"Sudah jelas keadaan tidak berjalan lancar di kelab. Kami melakukan segala yang termampu sebagai sebuah pasukan. Di Leicester, kekalahan berturut-turut telah menjejaskan kami sebagai sebuah kumpulan. Kami perlu mendapat manfaat daripada rehat ini untuk mengecas semula bateri kami.

"Saya tidak meninggalkan Leicester pada musim panas kerana saya selalu berkata projek yang diterapkan mestilah tepat. Hanya kerana keadaan semakin buruk di Leicester ketika ini, ia tidak bermakna saya harus menyesal."