Perlawanan Liga Perdana Inggeris yang akan datang antara Brighton & Hove Albion dan Crystal Palace pada 17 September telah ditangguhkan kerana mogok yang dirancang oleh pekerja kereta api.

Keputusan itu dibuat semalam selepas perbincangan panjang melibatkan kedua-dua kelab dan pihak berkuasa tempatan dan diluluskan oleh EPL.

“Kami telah mengambil kira betapa sukarnya peminat kedua-dua kelab untuk menghadiri perlawanan tanpa akses kepada rangkaian kereta api dan kami melihat beberapa pilihan dan pelbagai pelan kontingensi.

"Ini termasuk pilihan perjalanan tambahan atau memindahkan perlawanan ke lebih awal atau lewat pada minggu yang sama, dengan petang Ahad perlawanan terbaru boleh dimainkan pada hujung minggu itu kerana rehat antarabangsa, namun mustahil untuk melangsungkan perlawanan dengan kapasiti penuh orang ramai yang hadir.

"Kami memohon maaf atas kesulitan yang mungkin menyebabkan peminat kedua-dua pasukan, tetapi kami berasakan keputusan yang tepat telah dicapai. Kami juga ingin mengucapkan terima kasih kepada Crystal Palace, Liga Perdana Inggeris dan pihak berkuasa atas sokongan mereka dalam perkara ini."

Buat masa ini, tiada tarikh baru bagi menggantikan aksi antara kedua-dua pasukan.