Massimiliano Allegri mengesahkan Paul Pogba makin pulih daripada kecederaan lutut dan berpeluang membuat penampilan pertama bersama Juventus, hujung bulan ini.

Pemain antarabangsa Perancis itu masih belum membuat penampilan pertamanya sejak kembali secara percuma daripada Manchester United menjelang kempen 2022-23.

Pogba mengalami masalah lutut dalam pra-musim dan mengalami satu lagi kecederaan pada Oktober tahun lalu yang menyisihkannya daripada Piala Dunia di Qatar.

Pertengahan bulan lalu, Allegri masih belum pasti bilakah Pogba akan kembali beraksi dengan pemain berusia 29 tahun itu masih belum memulakan larian dalam latihan.

Bagaimanapun, Allegri menawarkan kemas kini yang lebih positif dalam sidang media pra-perlawanan menjelang pertembungan Serie A dengan Cremonese, awal pagi esok.

"Dia sedang berlari. Perkara yang paling penting pada masa ini ialah keadaan lututnya tidak mengganggunya dan ia juga tidak membengkak," kata Allegri kepada pemberita.




“Jika dia terus begini, mungkin dalam tempoh 15-20 hari lagi dia akan dapat bersama pasukan tetapi segalanya bergantung kepada sejauh mana tahap perkembangannya.

"Apabila keamatan latihan ditingkatkan, kami akan dapat menilai dengan lebih jauh sama ada dia boleh mula latihan bersama pasukan utama.

"Jika semuanya berjalan lancar, kita akan dapat ia secara berperingkat."