Ousmane Dembele gembira di Barcelona dan mahu kekal di tengah-tengah laporan yang mengaitkannya dengan perpindahan ke Paris Saint-Germain (PSG).

Dembele berdepan situasi tidak menentu dalam LaLiga sejak tiba daripada Borussia Dortmund pada 2017, tetapi pemain berusia 25 tahun itu telah menikmati tempoh yang produktif sejak Xavi mengambil alih Barca pada musim lalu.

Dia telah terlibat dalam lebih banyak gol berbanding pemain Blaugrana yang lain sejak Xavi mengambil peranan sebagai pengurus pada November 2021 apabila telah mengumpulan lapan gol dan memberikan 20 bantuan jaringan.

Ia termasuk enam gol dan tujuh bantuan jaringan dalam 22 perlawanan musim ini (17 sebagai pemain kesebelasan utama) dan Dembele turut mengilham dua gerakan gol dalam tujuh penampilannya buat Perancis ketika mereka menamatkan saingan sebagai naib juara Piala Dunia di Qatar.




Bagaimanapun, walaupun ada khabar angin yang mengatakan PSG berhajat membawanya ke Ligue 1, bekas pemain sayap Rennes itu memberitahu stesen televisyen Belgium, Eleven Sports, bahawa dia masih berpuas hati di Camp Nou.

“Saya menandatangani kontrak baharu di Barca empat bulan lalu dan saya gembira di sini, saya mahu terus bekerja keras dan bertambah baik di Barcelona,” katanya.

"Saya berasa senang berada di sini, saya gembira di Barcelona, saya sukakan kehidupan di sini.

"Jurulatih mempercayai saya dan begitu ahli lembaga pengarah."