Neymar dilaporkan berminat untuk menyertai Manchester United pada musim panas ini dan tidak berhasrat untuk meninggalkan Paris Saint-Germain untuk mana-mana kelab lain.

Masa pemain berusia 31 tahun itu di Paris nampaknya akan berakhir dengan kelab itu ingin membuat permulaan baharu selepas bertahun-tahun gagal dalam Liga Juara-Juara.

Neymar mempunyai hubungan yang sukar dengan penyokong PSG sejak beberapa tahun lalu dan itu digabungkan dengan kecederaan dan usia menyebabkan kelab itu ingin menjual pada musim panas.

The Sun mendakwa pemain Brazil itu, yang mempunyai baki empat tahun dalam kontrak wang besarnya, hanya akan menerima perpindahan ke Old Trafford.

The Red Devils diketahui sedang mencari penyerang lain dengan Erik ten Hag mengakui mereka memerlukan pemain mampu mencetak jaringan selain Marcus Rashford.

Dengan 118 gol dalam 173 perlawanan untuk PSG, Neymar pastinya boleh memberikannya.

Bagaimanapun, pemain yang kekal sebagai pemain termahal dalam sejarah bola sepak tidak akan berhijrah dengan nilai yang rendah.

Neymar mempunyai gaji mingguan yang dilaporkan hampir GBP1 juta dan sudah pasti perlu mengambil potongan gaji yang besar untuk menyertai United.

Dia dilaporkan bertelagah dengan hierarki PSG selepas penyerang itu terlepas sambutan gelaran juara Perancis itu untuk menghadiri Grand Prix Monaco.

Pemain berusia 31 tahun itu berdepan masalah kecederaan buku lali akhir musim pada Mac.

Penyerang itu mengejutkan dunia bola sepak apabila dia memilih untuk meninggalkan Barcelona untuk ke Paris dalam perpindahan rekod dunia GBP198 juta, namun gagal untuk menterjemahkan kejuaraan di pentas Eropah bersama PSG.