Son Heung-min tidak mempunyai peluang untuk kembali beraksi bersama Tottenham sebelum Piala Dunia Qatar selepas mengalami keretakan di sekitar mata kirinya, kata ketua jurulatih, Antonio Conte.

Penyerang Korea Selatan itu mengalami kecederaan dalam kemenangan Liga Juara-Juara Spurs ke atas Marseille, menyebabkan dia memerlukan pembedahan dan berdepan keraguan untuk beraksi di Qatar.

Tottenham telah dihimpit masalah kecederaan sejak akhir-akhir ini, dengan Dejan Kulusevski, Richarlison dan Cristian Romero semuanya tidak bermain dalam perlawanan baru-baru ini, menyebabkan Conte kekurangan pilihan dengan baki tiga perlawanan sebelum Piala Dunia.

Spurs melayan kunjungan Liverpool sebelum beraksi dalam Piala EFL pada pertengahan minggu untuk menentang Nottingham Forest, kemudian mengalu-alukan kedatangan Leeds dalam perlawanan akhir sebelum kejohanan di Qatar, dan Conte menerima Son tidak akan dapat bermain untuk perlawanan tersebut.

"Hari ini [Jumaat], Sonny menjalani pembedahannya. Sayang sekali, kecederaan yang perlu dialaminya. Saya harap dia pulih untuk Piala Dunia," kata Conte kepada Sky Sports.

"Pastinya, untuk bermain dalam tiga perlawanan terakhir bersama kami adalah mustahil. Ini bukan tempoh baik untuk kami, dengan Kulusevski, Richarlison dan Romero diketepikan, kini Sonny.

"Lucas Moura turut berdepan masalah pada uratnya. Ia bukan mudah, tetapi kami cuba menghadapi situasi itu dengan cara yang terbaik."