SUNDERLAND 0 MANCHESTER UNITED 3

Pengurus Sunderland, David Moyes, menegaskan keputusan melayangkan kad merah kepada Sebastian Larsson merupakan punca kekalahan mereka serta selangkah lebih hampir untuk tersingkir daipada saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) apabila tewas 3-0 kepada Manchester United, semalam.


United mendahului perlawanan pada babak pertama hasil jaringan penyerang veteran, Zlatan Ibrahimovic, sebelum Larsson meninggalkan padang sebelum tamat separuh masa pertama apabila melakukan terjahan keras ke arah Ander Herrera.

Sejurus separuh masa kedua bermula, Sunderland sekali lagi dibolosi United menerusi Henrikh Mkhitaryan dan Marcus Rashford melengkapkan kemenangan United di Stadium of Light.

Skuad pimpinan Moyes kini telah gagal menjaringkan gol dalam tujuh perlawanan EPL dan ketinggalan 10 mata untuk keluar daripada zon penyingkiran, dengan bekas pengendali United itu tidak gembira dengan keputusan layangan kad merah kepada Larsson.

"Saya tidak mahu menuding jari kepada pengadil sebagai punca kekalahan kami," kata Moyes.

"Tetapi keputusan ini telah dibantu oleh mereka. Manchester United bermain dengan baik tetapi keputusan tersebut menghukum kami."

Sunderland menerima kunjungan West Ham United pada Sabtu ini dan Moyes mengakui beliau hanya mengharapkan Sunderland mampu meraih kemenangan pertama buat tahun 2017.

"Kami perlu melihat ke hadapan dan cuba untuk memenangi perlawanan akan datang."