Manchester United dan Malaysia Airlines mengumumkan perkongsian untuk beberapa tahun yang akan menyaksikan syarikat penerbangan yang memenangi anugerah itu menjadi syarikat penerbangan komersial rasmi kelab.

Sebagai nama yang gah dan dihormati dalam penerbangan global, Malaysia Airlines berbangga untuk mewakili Malaysia dan menyediakan pengalaman terbaik dalam kelasnya untuk penumpang, mencerminkan budaya Malaysia dalam perkhidmatan yang mesra.

Perkongsian itu diumumkan oleh Pengarah Urusan Kumpulan Malaysia Airlines Kumpulan Penerbangan Malaysia, Izham Ismail, pada pameran perdagangan industri utama di Kuala Lumpur. Untuk meraikan pengumuman itu, bekas pemain pertahanan Manchester United, Patrice Evra dan Wes Brown terbang ke Kuala Lumpur untuk menghadiri acara itu, untuk berkongsi pengalaman mereka mengembara ke seluruh dunia sebagai pemain dan duta untuk kelab itu.

Semasa acara itu, dua legenda United ditanya tentang kepentingan perkongsian baharu itu:

“Manchester United mempunyai peminat dari seluruh dunia, dan sokongan penuh semangat yang kami ada di Asia tidak pernah gagal untuk menarik perhatian saya. Saya gembira dapat berkongsi perkongsian kami dengan Malaysia Airlines dengan peminat tersebut dan memperkenalkan mereka kepada perkhidmatan terbaik dalam kelas yang mereka tawarkan. Wes Brown dan saya dayang ke sini dengan Malaysia Airlines, dan saya ingin mengucapkan terima kasih kepada mereka untuk perjalanan yang begitu selesa. Daripada makanan kepada tempat duduk yang selesa dan perkhidmatan yang mesra, semuanya sempurna,” kata Patrice Evra.

“Saya cukup bernasib baik untuk mewakili Manchester United di acara di seluruh dunia. Saya telah melawat Malaysia banyak kali, dan saya sentiasa terpesona dengan sambutan hangat yang saya terima. Malaysia Airlines ialah perwakilan sebenar budaya mesra Malaysia, dan saya tidak sabar untuk bekerjasama dengan mereka untuk melibatkan diri dengan penyokong hebat kami,” kata Wes Brown.