Romelu Lukaku dijangka kembali pulih daripada kecederaan apabila Inter melayan kunjungan Viktoria Plzen dalam Liga Juara-Juara Rabu depan, perkara itu didedahkan Simone Inzaghi.

Lukaku menjaringkan 24 gol ketika Inter memenangi kejuaraan Serie A pada musim 2020-2021, dan dijangka memainkan peranan penting musim ini susulan kembali sebagai pemain pinjaman selama semusim dari Chelsea.

Bagaimanapun, kecederaan paha menyebabkan Lukaku diketepikan sejak Ogos, dengan pemulihan penyerang Belgium itu mengambil masa lebih lama daripada jangkaan awal.

Ketika Inter membida untuk layak ke pusingan 16 Liga Juara-Juara minggu depan, Inzaghi yakin dengan penampilan semula Lukaku, tetapi dia tidak akan beraksi di Fiorentina dalam Serie A hari ini.

"Dia telah berlatih sebahagiannya dalam pasukan selama dua hari. Dia perlu berada di tahap terbaik dan dia sangat bermotivasi," kata ketua jurulatih Inter, Inzaghi. “Akhirnya, selepas sekian lama, dia berjaya mengatasi kecederaan itu.

"Dia tidak akan bersama kami di Florence, [tetapi] kami cuba membawanya kembali pada hari Rabu. Dia perlu memastikan keadaannya pulih sepenuhnya, tetapi selepas melihatnya berlatih, saya yakin dia akan beraksi bersama Inter dalam masa terdekat."

Inter hanya menamatkan saingan dua mata di belakang pencabar Milan pada kemuncak pertarungan Scudetto musim lalu, tetapi sudah ketinggalan lapan mata di belakang pendahulu Napoli musim ini.